Od početka godine lizing kompanije su zbog neplaćenih rata od građana i firmi oduzele 800 vozila i mašina. Prema podacima Kreditnog biroa sada je oko 2.000 građana manje koji koriste lizing usluge. Kod firmi to smanjenje je veće za još oko 1.000 ugovora. Inače, u prvoj polovini godine, vozila i mašine na lizing je koristilo 28.700 građana i preduzeća, kao i preduzetnika, u vrednosti od 98,9 milijardi dinara. Kašnjenje u otplati vozila je iznosilo 8,8 odsto. Najviše su kasnili preduzetnici sa učešćem od 9,1 odsto, a potom građani sa 6,5 odsto. Firme su bile malo revnosnije prilikom otplate rata. Ne može se reći da je došlo do drastičnog odustajanja od korišćenja naših usluga, ali su se vozila i mašine više vraćali nego lane. U ovoj godini, do 1. jula je sklopljeno 1.566 ugovora, ili za 13 odsto manje nego prošle godine u istom periodu. Raskid ugovora je najgora solucija za klijente. Jer, u tom slučaju lizing kuća oduzima vozilo i namiruje prvo svoja potraživanja. Bolje je da se klijent obrati na vreme kako bi se pronašlo zajedničko rešenje, odnosno da zatraži reprogram dugova. Ili da sam pronađe nekoga ko hoće da preuzme vozilo i nastavi da otplaćuje rate.
Od početka godine lizing kompanije su zbog neplaćenih rata od građana i firmi oduzele 800 vozila i mašina.
Prema podacima Kreditnog biroa sada je oko 2.000 građana manje koji koriste lizing usluge. Kod firmi to smanjenje je veće za još oko 1.000 ugovora.
Inače, u prvoj polovini godine, vozila i mašine na lizing je koristilo 28.700 građana i preduzeća, kao i preduzetnika, u vrednosti od 98,9 milijardi dinara. Kašnjenje u otplati vozila je iznosilo 8,8 odsto. Najviše su kasnili preduzetnici sa učešćem od 9,1 odsto, a potom građani sa 6,5 odsto. Firme su bile malo revnosnije prilikom otplate rata.
- Ne može se reći da je došlo do drastičnog odustajanja od korišćenja naših usluga, ali su se vozila i mašine više vraćali nego lane - kaže Ružica Ristić, direktor marketinga u Porše lizingu.
- U ovoj godini, do 1. jula je sklopljeno 1.566 ugovora, ili za 13 odsto manje nego prošle godine u istom periodu.
Prema rečima Ružice Ristić, raskid ugovora je najgora solucija za klijente. Jer, u tom slučaju lizing kuća oduzima vozilo i namiruje prvo svoja potraživanja. Bolje je da se klijent obrati na vreme kako bi se pronašlo zajedničko rešenje, odnosno da zatraži reprogram dugova. Ili da sam pronađe nekoga ko hoće da preuzme vozilo i nastavi da otplaćuje rate.
U lizing kompanijama kažu da su u otplati revnosniji građani koji su kupili jeftinija vozila. Rizična kategorija su oni koji kupuju veoma skupa i luksuzna vozila. Najčešće se oduzimaju automobili, kamioni, građevinska mehanizacija i specijalizovana oprema. Ima veoma veliki broj nelikvidnih firmi i one se suočavaju sa velikim problemom da otplate uzeta vozila.
U lizing zaduživanju najgore su prošli oni koji su uzeli vozila vezujući se za švajcarski franak.